visie van de makers
De uitspraken die Beuys gedaan heeft zijn natuurlijk dramatisch, maar in de kern raakt hij daarmee wel aan iets essentieels.
Behalve een zoektocht is de film ook een ode. Aan kijken, aan het Hollandse licht en aan de schilderkunst. Waar de schilders verf en doek gebruikten om hun waargenomen realiteit in beeld te brengen, daar hanteren de makers camera en film om vanuit hun eigen ‘point of view’ het licht in beeld te brengen en te vangen. Door in elk shot de tijd te nemen, door telkens opnieuw terug te keren op exact dezelfde locatie aan de rand van het IJsselmeer, hopen ze iets van de sensatie van het kijken over te brengen.
Behalve een zoektocht is de film ook een ode. Aan kijken, aan het Hollandse licht en aan de schilderkunst. Waar de schilders verf en doek gebruikten om hun waargenomen realiteit in beeld te brengen, daar hanteren de makers camera en film om vanuit hun eigen ‘point of view’ het licht in beeld te brengen en te vangen. Door in elk shot de tijd te nemen, door telkens opnieuw terug te keren op exact dezelfde locatie aan de rand van het IJsselmeer, hopen ze iets van de sensatie van het kijken over te brengen.